Logoer og grafisk profil
NFFO ønsket en ny visuell profil som skulle nå bredere ut til nye og yngre medlemmer. Vår ambisjon var å synliggjøre sakprosa og sikre de faglige og økonomiske rettighetene til medlemmene. NFFOs visuelle identitet skal fremstå som moderne og stødig, samtidig som den skal favne om både forfattere og oversettere.

Konsept
NFFO – Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening er en fagforening for sakprosaforfattere og oversettere av sakprosa. Den visuelle identiteten skal ha et sterkt, tydelig og fagrelatert design. Logoens todeling skal understøtte dette og de enkelte delene kan brukes fleksibelt. Identiteten er fleksibel og selve NFFO-navnetrekket kan også brukes selvstendig.
Hvordan bruke designmanualen
Denne designmanualen gir retningslinjer for hvordan NFFO skal kommuniseres visuelt. Den retter seg til grafiske designere, reklamebyråer, trykkerier, partnere og alle andre som utformer materiell som skal benytte NFFO identitet. Designmanualen beskriver hvordan den grafiske identiteten skal anvendes, retningslinjene skal følges nøye så NFFO fremstår helhetlig.
Naviger i menyen til høyre for retningslinjer og nedlasting av filer.