NFFO i ny drakt
Og vipps, så er den nye hjemmesiden og den nye grafiske profilen til NFFO på plass!
Som den skarpe leser du er, har du allerede observert at du er inne på hjemmesidene til Norsk faglitterær forfatter- og oversetterforening – i helt ny drakt. Administrasjonen i NFFO har gjennom vinteren samarbeidet med designbyrået KORD i Oslo, som også har utformet jubileumsmagasinet du kan lese i sin helhet i en annen sak på hjemmesiden. Designer Cecilie Breivik Hansen, utviklerne Thomas Knutstad og Inge Jørgensen har skapt den visuelle og innholdsmessige plattformen fra bunn av.
– Vi er veldig fornøyd med samarbeidet med KORD, sier NFFOs kommunikasjonsansvarlige, Sverre Gunnar Haga.
– Det var overmodent med en fornyelse av både profil og hjemmesider, og vi er glad for å gi våre medlemmer og andre interesserte i bransjen mer levende, aktive og brukervennlige tjenester.
Denne jobben har vært utrolig morsom for oss å løse, sier Øystein Kvigstad, daglig leder i KORD.
– Det er ikke så ofte vi får anledning å jobbe frem en ny og helhetlig identitet som spenner over alle flatersamtidig. NFFO har valgt å gå løs på trykte flater og alt det digitale i ett jafs. Det er smart, men size does matter. Utfordringen i dette prosjektet har først og fremst ligget i størrelsen.For å rekke å ha alt på plass innen avtalt tid, så har vi måttet jobbe parallelt i to team samtidig.
– Hvilke kriterier eller målsetninger har vært viktige for dere underveis i arbeidet?
– Vi har søkt å finne frem til «sjelen» i NFFO, forstå hvem dere er, hvilke verdier dere står for og hvordan dere jobber. Et vellykket designprosjekt vil først og fremst kunne måles i hvor godt dere etterpå lykkes med å kommuniserere med medlemmene deres. Vi har hatt som mål å utstyre dere med en visuell «verktøykasse» som funker, og levere et velfungerende nytt nettsted der medlemmene raskt og greit finner frem til den informasjonen de trenger.
– Og har dere så funnet denne sjelen?
– Ja, jeg tror vi har klart å komme rimelig nært, ihvertfall. NFFO-staben i Uranienborgveien er et team med engasjerte mennesker, og som jobber iherdig hver dag med å fremme god sakprosa til folket. Og samtidig skape best mulige betingelser for alle dem som lager den, sier Kvig Flakstad.